NRJ in the park - Göteborg och Malmö.

Tänkte inleda bloggen med att berätta om NRJ in the park. Igår var jag och Idis i Göteborg. (För er som inte vet åker vi runt och kollar på Darin så fort vi får chansen.) Jag gick i skolan och åkte raka vägen till Halmstad. Tåget vi skulle ta gick 16.32. 16.29 var jag ännu inte framme, mamma körde och det var mycket trafik. Idis ringde och var helt panikslagen. "vart e du?" Visste inte riktigt var jag var. Bara att det var ganska nära. Vi fortsatte prata och tillslut var det bara 1 minut kvar till tågets avgång. Precis då såg jag Pressbyrån. Hoppade nästan ut i farten och stängde inte ens bildörren. Skrek på Idis och vi kutade mot tåget som vi hann med med ungefär 30 sekunders marginal. Det blev att vi för första gången stod långt bak, hade inte kunnat vara där tidigt och köa eftersom jag gick i skolan. Det var ju en upplevelse det också, men vill inte göra om det. Haha! Var där med Melinda och träffade även Selda, Lina och Stina efter konserten.



Precis som i Malmö i onsdags körde han två låtar, men ingenting slår Malmö då jag äntligen fick visa honom min bok! Hade under hela vårterminen jobbat med ett skolarbete på bilden. Arbetet skulle handla om tolerans och för mig blev det en bok om gemenskapen mellan oss Darinfans. Boken gav mig ett MVG i slutbetyg och lades sedan undan, till dagen Idis såg den. Hon kom på den briljanta idéen att vi borde visa den för Darin. Jag fortsatte med boken under sommarlovet och lät fans signera den. I onsdags fick han se den, tillslut! Jag, Idis, Madde och Isabell fick komma in i hans loge efteråt. Förklarade snabbt om arbetet och lämnade över den till honom. Han började bläddra i den och fick "värsta flashbacksen" och tyckte det var jättecoolt att man kan få vänner på ett sådant sätt. Han kände igen många bilder från hemsidan, typ de från Melodifestivalen och kom ihåg att jag och Idis varit där. 




Tillslut blev boken tung för honom så han la den på bordet och fortsatte kolla. Förutom diskussioner om boken kom även min tavla på tal igen. 2006 fick han en tavla av mig som han flera gånger tidigare tackat för och sagt att den var cool. Nu igen ba "var det inte du som gjorde den där ramen? Jag har kvar den. Den står där i vardagsrummet. "
Kanske var det då min tavla han syftade på i en intervju förra året.

Vad pryder dina väggar?
- Tapeter. Tråkigt, haha. Och en tv hänger på väggen. Jag har i och för sig några guldskivor också. Och en tavla som ett fan har gjort till mig.

Roligt asså! Sa att han kunde få en ny tavla när han kommer till Ljungby om han ville. "varför inte :)" Sa att jag faktiskt hade framkallat den. "Ere så? Kul! Tack asså!" Pratade lite om lilla Ljungby och han ba "där har jag inte varit, på länge, tror det var på min första vårturné." Trevligt att han minns det, fast i julas trodde han i och för sig att han hade varit här och signerat. Han signerade boken och sen ba "så du ska ta tillbaka den nu då eller?" haha aw, han verkade typ vilja ha den. Sa att jag skulle göra klart den men att han kanske kunde få den nångång i framtiden. "Jaa visst, sounds like a good plan!" Vi tog bilder, först gruppfoto och sen bilder med honom en och en. Det var en riktigt grym dag! Bästa på länge! :D






Kommentarer
Postat av: avis

shit.. om jag träffat darin hälften så många gånger som du hade jag varit nöjd. du måste ha det sjutk bra! är avis :( hahah! :)

2009-12-20 @ 20:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0