13 juli - Allsång på Skansen

Okej, då kommer ett långt inlägg om gårdagen för er som är intresserade :)


Jag vaknade mitt i natten (trodde jag iaf) och skulle precis somna om när man klocka ringde. 04.55. Dags att stiga upp! Jippi! Haha xP En timme senare tog jag och Madde bussen/spårvagnen/tunnelbanan/bussen till Skansen. Vi kom var typ i chocktillstånd när vi såg kön. Säkert 30 pers redan och klockan var 07.15. Herregud! Folk hade typ sovit där. Ah det var bara att ställa sig sist och vänta på insläppet som skulle va kl. 9. Jag satte upp håret i flätor och gjorde allt för att se lite yngre ut så jag kunde gå in på barnbiljett (15 år) haha det funkade! =) Insläpp är verkligen det värsta jag vet, känslan man får i kroppen, det e fruktansvärt. Man vill bara att det ska vara över. Ännu värre blev det är vi blev tillsagda att räkna ner från 5. Så hemskt. Kunde typ inte andas. Väl insläppta sprang vi, och det var faktiskt ganska många hundra meter (300-400?) Och en rulltrappa, så galet lång. Det var sjukt plågsamt men vi sprang om några stycken och hamnade faktiskt på platserna vi önskade. Nästan alla som stod före oss valde sittplatser, så det var ju bra.






Vi såg ingen anledning att vänta så jag och Madde påbörjade jobbet med skylten. HAHA, båda vi är egentligen ganska anti skyltar men jag tyckte det kunde vara en kul grej, bra sysselsättning och det skulle vara en bra skylt som inte skymde någon. Vi hittade ett perfekt.. ska jag kalla det bord? I skuggan iaf. Kom på att vi behövde en blyertspenna så vi gick fram till typ varenda människa och ba ”ursäkta, du har ingen blyertspenna på dig?” haha tillslut gav vi upp och nöjde oss med en bläckpenna. =) Ja efter några timmar, med pauser var den klar. Se resutatet nedan.





Tyvärr fick vi inte ha den i direktsändningen p.g.a säkerhetsregler. Öh? Jo, om någon svimmade och var tvungen att bli utlyft vid oss kunde vakten halka på lakanet och ramla, ellernått, långsökt?! En vakt föreslog att vi kunde göra några hål i den och trä pinnar igenom på varsin sida. Madde och jag påbörjade då vårt andra sökande på Skansen. Pinnjakten. Tillslut hittade vi en skog och de två perfekta pinnarna, folk kom och gick förbi och stirrade när vi kröp runt där inne i skogen. Haha. Ändå blev det ganska misslyckat när vi gjorde som han sa med pinnarna. Det slutade med att vi tänkte strunta i den och det gjorde vi, men vi hade den på extranumret så det blev bra! :D

Hela dagen stod verkligen och stekte. Det var galet varmt, så varmt att jag valde att ta av mina byxor och gå i bara linne, fast det var ett långt linne så det var la inget med det. Alla gick typ i bikini ändå så. Man höll sig sysselsatt hela dagen, det var typ ”dricka, äta, kissa, dricka, äta, kissa” osv. Drack nog 3 liter ellernått. Lovar, skulle jag haft en pool skulle jag badat hur lätt som helst. Betalade 30 kr för jordgubbarna nedan. Haha desperat!









Klockan 17 var det genrep. Då fick vi se Darin igen. Han hade repat lite tidigare på dagen också. Alltid trevligt att kolla på lite rep, tiden bara rinner iväg. Han körde Lovekiller och Kärleken är evig som allsång!











Den sista timmen var nog den jobbigaste. Man var så matt och vare sig man stod eller satt värkte det i kroppen. Hade speciellt ont i ryggen. Buhu. Men när allt drog i gång kom man på andra tankar, trots att man var kissignödig, hungrig, trött och kokhet. Det ägde! Eller ah, Darin ägde, allt annat kunde jag varit utan. Fast det var kul såklart, har alltid velat gå på Allsång på Skansen (i alla fall sen 2005 då Darin var med första gången) tycker det är en sak alla bör göra någon gång i livet!











Efter sändningen var det extranummer, givetvis sparade som Darin tillsist. Ni vet man tar alltid det bästa sist så ibland är det synd att han är så överlägset bäst. Haha ;P Neh men mina ben gjorde så ont. Tvingades typ sitta en stund. Lina och Sandra med. Puuhhh. Men sen fick vi höra You´re out of my life. Efter allt var slut kom Timoteij ut och signerade, sedan även Darin. Vi kollade på det sedan stack vi till närmsta toalett och kiosk för att lugna våra behov. Sen var det bara sömnen som återstod att lugna och det fick jag och Madde göra efter en dryg timmes hemfärd. Kanske nästan två? Var för trött för vara medvetande typ. Haha!







Grattis om du orkade ta dig igenom hela inlägget. Jag fick iallafall något att göra på tåget! :)


Kommentarer
Postat av: jessica

fin bilder :)

skulle va kul å se lite klipp eller bilder från allsång på solgården!

Om du har några :)

2010-07-14 @ 20:40:14
URL: http://jessicamariana.blogg.se/
Postat av: Isabell :)

Yeeey, jag tog mig igenom det ;P ;)

2010-07-14 @ 21:49:09
URL: http://isabellenglunds.blogg.se/
Postat av: Melinda

Jag orkade xD fin skylt du och madde gjorde :)

2010-07-14 @ 23:11:43
Postat av: Porkins

Hoppas skylten inte stämmer ;) <3

2010-07-16 @ 17:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0