21/7 - Allsång i Storebro

Igår åkte som sagt jag, mamma, Alicia och mormor till Vimmerby. Jag hängde med en snabbis till Astrid Lindgrens värld, vi kom ju redan kl. 10 så kanske lite tidigt att börja köa? Haha :P Dessutom var det ju fritt inträde för vi hade vunnit biljetter. Tyckte i alla fall det var sjukt överskattat. Så dåligt.






Vid typ 13.30 skulle mamma köra mig till Storebro, som bara låg typ 10 minuter från Astrid Lindgrens värld. Nästan framme så fick jag ett mess av Marika "Darin är här!" Sa det till mamma och hon ökade på gasen. HAHA. Givetvis fick vi svårt att hitta. Usch, varför händer det alltid? Vet inte hur många gånger vi har kört runt sådär i tidspress och inte vetat vart vi ska men ändå varit så nära. Jag öppnade dörren och frågade en man ”ursäkta, vet du var Storebroparken ligger?” ” nahhehj, desværre er jeg dansk, ved jeg ikke” Typiskt! Vi fick en liten vägbeskrivning av Marika och Annie som var där och Marika kom och mötte oss så det gick bra tillslut. Darin hade inte hunnit börja repa utan bara gått från bilen och i det lilla huset vid scenen. Efter ett antal uppspelningar av Lovekiller kom han ut på scenen och hälsade på bandet och en repetition började. Yeej!




















Han körde Viva la vida, Runaway, You´re out of my life, Money for nothing, Step up och Lovekiller, även Vill ha dig, vilket blev 7 låtar och över förväntan. Roligast på repet var nog Viva la vida eller rättare sagt sticket (?) i Viva la vida. Darin vet verkligen alltid precis hur han vill ha det så allt är så noga. Kören hade verkligen problem så han fick hjälpa dom jättelänge innan de fattade. ”En gång till” så pekade han på sig själv och sen på dom osv för att göra det lättare för dom. Efter ha gjort det ett antal (minst 3 gånger) sa han ”en gång till, och nu får ni ingen hjälp alls, hehe” Haha, ahh det var roligare i verkligheten x) Efter ett tag gick jag fram till sidan av scenen för att variera vinklarna på bilderna lite. Darin vinkade och posade till kameran (Y) Att han tyckte det var extremt varmt gick inte att missa. ”Man skulle ha en fläkt” sa han och såg helt drömmande ut x) haha! Efter repet som höll på typ en timme, satte vi oss på en bänk. Plötsligt såg jag Darin komma ut, maskerad i solglasögon och två som skuggade honom runt sig. Ändå hälsade han och vi hann med en snabb dialog xD

D: Hej!
A och M: Hej!
Jag: Hallå där i värmen! (HHA?)
D: Jaa, det är verkligen varmt asså!
Jag: Ta dig ett dopp *pekar på ån precis bakom* (HAHA EH??!)
D: Haha, aah ellerhur, senare kanske ; )




Sen gick han och köpte mat. Kanske en timme senare kom han förbi igen. ”Hejdå, ses sen!” sen åkte han iväg i en bil. Kikki kom och repade vilket vi inte fann lika underhållande så jag hängde med Annie och Marika när de skulle äta. Jaa, sen hände la inte så jättemycket direkt. 17.30 var det insläpp. Det fanns tre olika köer och vi var själva i vår. Tror vi blev insläppta sist för massa folk hade redan kommit in när vi blev insläppta. Vi hamnade på andra raden till vänster, vilket var ok bortsett från tjejerna som satt framför. GAAHH! Hysteriska fans, okej jag ska inte klaga man har ju själv varit sån en gång i tiden. Det roligaste var när pressen kom. De ville snacka med några riktiga Darinfans och valde självklart de framför oss som hade både skylt, pannband och allt såntdär.

- Hur långt har ni åkt för att komma hit idag?
- Från Vimmerby! (haha jao 10 min?)
- Bara för att se Darin? Vad är det så är så bra med honom?
- Han är så snygg! (-.-)
- Har ni väntat länge här idag?
- Jaa, nån timme (wow)
- Så ni har följt Darin enda sen.. hur länge? Sedan Idol?
- Neh inte riktigt, men ett tag.

HAHA asså jag kunde typ inte hålla mig för skratt. Kul kul. xD Ser fram emot att läsa hela intervjun! Efter första akten bytte jag i alla fall plats i brist på bra bilder p.g.a dem. =) Allt som allt höll på i 3,5 timmar. En aning segt måste jag säga men det var la som vanligt värt det! Darin var på topp, och det var verkligen grymaste publiken, över 2000 pers och värsta stämningen! :D Wooho!
























Kommentarer
Postat av: Porkins

Inga bilder på Kikki ;)

2010-07-22 @ 17:04:43
Postat av: Emilia

Sv: Jo, hon är ju med på den sista ;) !!

2010-07-22 @ 19:41:22
URL: http://emiliajohanssons.blogg.se/
Postat av: rosalita

Fin han är våran Darin.♥♥

2010-07-22 @ 20:53:47
Postat av: Julia

hahhha ;) kan jag få din msn? så jag kan få den där bilden på mig när darin håller micken framför mig? Skulle betyda jättemycket :)<3

2010-07-23 @ 20:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0