KÖRKORT!



Äntligen var det där efterlängtade körkortet fixat! Så sköööönt att ha det ur världen. Har varit så nervös så länge nu. Sov skitdåligt inatt och har varit så spänd ett bra tag. Hade i alla fall fixat teorin på första försöket förra torsdagen så det kändes ju som att jorden inte skulle gå under om jag inte klarade uppkörningen på första men DET GJORDE JAG!

Hade en körlektion precis innan uppkörningen och det var nog tur för det fick mig verkligen att slappna av. Tycker dock det var lite mysko för när han som man kör upp med kom inledde min körlärare värsta diskussionen med honom angående om man får dra tung släpvagn med.. ja vad det nu var. De snackade nog fem minuter, vilket är väldigt länge om man bara står och väntar, innan han ba "sålänge han du kolla allt som har med belysningen och bromsarna att göra." Så ba stod han kvar och pratade och var inte alls intresserad av hur jag gjorde det. Haha, äsch då visste i alla fall precis hur jag skulle göra så ah!

Under körningen gick allt hur bra som helst och jag kände mig jättesäker! Körde typ mellan 10.45 och 11.30 så det var rätt lugnt med trafik. Så när jag parkerade och stängde av motorn kände jag mig nöjd och... ja vad säger man? Han som bedömmer ba "Hur kändes detta då?" "Jo, det kändes rätt bra!" Sekunden där på sträckte han fram sin hand och han gratulerade mig och sa att det var ju inga som helst konstigheter. LÄTTAD! Sen fick jag en grattiskram av Fredik, min körlärare och rusade iväg. Hade bråttom tillbaka till skolan för historian började bara tio minuter senare. Koncentrationsförmågan där då? Jo, den var ju inte hög om vi säger så. Slutade sen som tur var! Wiee. Ska tydligen snart skjusta syster till bibblan. Kommer nog kännas overkligt. !!!


Kommentarer
Postat av: marika

Grattis Emilia till körkortet! :)

2011-11-18 @ 23:17:30
URL: http://myliiifeasmarika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0