Kreta - Dag 2!

Tudiluu. Andra dagen på Kreta, första heldagen. Började den med en fin och god frukostbuffé innan vi begav oss till en strand några hundra meter bort. Sunset beach hette den och det var superfint där. Rätt mycket vågor för det blåste ganska mycket även idag men det fläktade precis lagom mycket på stranden. Temperaturen var omkring 25 grader idag med. Ser dock lite sämre ut i veckan som kommer ;/ Men ja, man kan ju inte alltid lita på vädret, right? ;)





Men jaa. Jag badade faktiskt idag. Anna är bra badsällskap, hon får alltid ner mig i vattnet. Vi gick in i en vik där det inte var så mycket vågor. Gillar när jag kan hålla mitt eget dopptempo och att vågorna inte bestämmer det. Hehe ;) När man väl var i var det iallafall rätt varmt. Anna säger mycket varmt men jag håller mig till "rätt" varmt. Hihi. Vi utforskade även läget lite och på andra sidan vägen hittade vi en annan strand. Den var inte riktigt lika fin så vi höll oss till den andra. Påvägen emellan dem träffade vi på en trevlig grek som gav oss gratis vindruvor. Hahaha :D Najs.











Efter några timmar på stranden gick vi tillbaka till hotellet och sköljde av oss. Inhandlade sedan lite mat och fyllde på våra magar lite innan vi gick ut och la oss vid poolområdet och somnade en stund. Haha ;D Ikväll tänkte vi åka in till Chania och kolla läget. Jag har precis varit och duschat och nu är Anna och duschar och gör sig i ordning. Vi ska äta kl. 19 idag, direkt när det öppnar. (Om 5 minuter, önska oss lycka till) Haha just det. Det var lite fail igår. Vi hade inte ätit sedan maten på planet och det är ju lite sådär med den, ändå var den över förväntan. Men iallafall, vi satt här och väntade och väntade på att resturangen (kallar man det så?) skulle öppna. Sen ba typ hörde jag en pappa säga till sin son att de skulle gå och äta nu. Då slog det mig att klockan på datorn inte var omställd till grekisk tid så vi hade suttit och svältit oss i onödan då juu. Hehe aah. Nä men det fick bli allt för denna dagen. Återkommer imorgon!



Och hej, fler bilder finner ni på Facebook om ni inte observerat det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0