Tillbaka till skolbänken en snabbis... och lika snabbt därifrån!

Känns ju helt sent att ta upp det nu, men varför inte? Så jag inte inte glömmer bort hur det var. Hm. Jo, jag påbörjade en kurs på Linnéuniversitetet i Växjö. Fotografik. När jag läste om den och sökte in tyckte jag det lät mycket som att man jobbade med analoga bilder, vilket jag gjorde massa under gymnasiet och gärna hade fortsatt med. Innan man kom dit så var det massa att testa på, och det var tekniker man höll på med innan kamerans tid, så typ sådär några hundra år tillbaka i tiden. Typ rista in motiv i linoleumplattor och skära in motiv i koppar. Kände att det inte riktigt var min grej och jag fick så ont i nacken av att sitta still så mycket och hålla på med sånt pill. (A)

Fick också intrycket av att man inte fick hålla på så mycket med fotandet som jag hade önskat. I kursavgiften ingick EN filmrulle och lärarna var väldigt tydliga med att vi inte fick slösa på pappret, utan målet var att ta fram EN bild. Hmm. Jaja, jag var där tre gånger och det är möjligt att det hade blivit roligare, men det kändes mer jobbigt än roligt. Tror inte man har så stort nytta av historik heller. (haha, *anti historia*) Hänt har hänt och nu lever vi vidare. TYP!

 
Första lektionen. Klippa, klistra, kopiera, förstora och diskutera.

Andra lektionen. Rista, rista och rista.

Tredje lektionen. Måla, trycka, måla, trycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0