Eskilstuna 4/8

Gick upp ungefär 06.15 och tog tåget mot Eskilstuna. Vi åkte ju X2000 och hade reserverade sittplaster så det var riktigt lyxigt. =) Vårt tåg skulle vara framme i E-tuna 11.48 och där skulle vi sedan vänta på Frida som kom med ett annat tåg 11.58. Lite riskabelt med tanke på att Darin skulle upp på scenen 12.00. Jag satt som på nålar hela resan, eller i alla fall i slutet och när vi skulle byta tåg i Norrköping och det var typ 8 min sent. Fett scarrry! Men tillslut gick allt bra, vi kom fram prick 11.48 och skyndade oss för att hinna låsa in våra väskor och ragga upp en taxi. Det gick snabbt och smidigt med bägge delarna.

Ida stod kvar vid taxin och jag sprang och hämtade Frida. Såg henne först inte men hon hittade mig så det var ju tur :D Väl tillbaka till Ida fick vi höra ”ni skulle kommit 5 sek tidigare, nu blev vår taxi upptagen” Men taxichauffören tipsade oss om en annan taxi lite längre bak som var ledig. Jag satt i framsätet och höll stenkoll på taxametern och plockade hela tiden fram jämna pengar. Haha, den slutade på 121 kr och direkt jag ba ”HÄR, DET E JÄMT!” och kutade iväg. Hahahaha :D


Haha okej detta var inte X2000 som jag skrev om innan. Detta var på tåget mellan Norrköping och E-tuna. x)

När vi kom in i köpcentret hade vi ju bara tänkt att följa ljudet, det kunde la inte vara så svårt, men det var helt tyst. Förvirrade försökte vi hitta scenen men tog nog en halvminut sedan hörde vi introt av Microphone – öppningslåten och snart var vi framme vid scenen. Sjukt mycket folk var på plats! Jättekul! Ida tog sällskap med Josefine och höll sig lite i bakgrunden medan jag och Frida ställde oss i den långa kön. Den där omtalade ljudkillen fick syn på mig ”Jag blir inte ens förvånad längre, det e helt sjukt” Haha, ja lite sjukt är det nog, men kul och det är väl huvudsaken?! ;)

Rätt som det var var vi först i kön, inte alls redo, men ah. xD Jag gick fram först och det var typ den vanliga dialogen. Han sa också att han tyckte bilderna jag tog i Eksjö var coola =D Hade med en affisch till mig och 3 skivor som var till lite olika kompisar. Lite pinsamt när jag gav fram den sista och ba ”Här kan du skriva till…" *tystnad* HAHA hade typ glömt, tillslut jag bara ”Anni kan vi väl ta?” O bara för det stavade han fel. Jaja. Det var ju ändå lyckat! Och Frida fick ju äntligen träffa honom och vi fick äntligen se honom tillsammans!











Efter signeringen tog vi en snabb fika innan vi tog bussen och tåget tillbaka till Stockholm. Nästan framme slog en tanke mig, kanske lite sent dock. ”Oj, var är min väska? Ah jag glömde nog den i skåpet i Eskilstuna.. hehe” Det var bara att messa mamma och be henne boka nya biljetter, Stockholm – Eskilstuna tur och retur. Jao, Ida var ju kvar där med så kunde ju ta sällskap med henne på vägen tillbaka. Men först hann jag och Frida åka till Gamla stan.




Cheesecake Strawberry lyckades båda välja av alla.. jag vet inte hur många smaker.

Vi köpte Ben & Jerrys glass och fördrev lite tid till. Usch, det gick alldeles för fort. Snart skulle hon på teater och jag var tvungen att sätta mig på tåget igen. Haha skönaste konduktören. ”Jaha, vem sitter här då? Natalia? Sa jag rätt? Natalie? *går vidare*O här har vi Emilia? Är det du?” typ läste på allas biljetter (som numera är personliga) Ja, väl framme hann jag vara i E-tuna ungefär 7 minuter.  Men det räckte till att hämta väskan. Hann till och med hälsa på Jossi igen. Thihi.


HEEEEJ! <3

Kvällen och natten spenderades hos Fia. Vi slocknade redan.. ja jag vet inte hur tidigt men trötta var vi, allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0