Vårmarknad, otur och Jönköping =)

Hej hopp! Haha känns som jag har en tendens att börja mina blogginlägg så. Haha, eller nahe. Vad dagarna går fort! Man hinner ju inte blogga! Igår var en härlig dag. Värsta vårvädret, och det passade ju till vårmarknaden. Jag och Anna var där en stund, köpte en ring! Det är bra för dom har så små ringar där! :)

 

 

O nu ska ni få höra om min otur igår.

Halv 3 skulle Anna tillbaka till skolan och ha en mattelektion, haha vissa hade ju slutat några timmar tidigare. Jag tänkte ändå att jag cyklar med henne tillbaka en bit, till mammas jobb som ligger ganska nära vår skola. Tänkte att hon slutade halv 3 så då kunde vi cykla hem. Väntade och väntade men hon kom inte, sen ba kom jag på att det var halv 4 hon slutade och inte alls halv tre. Gah. Cyklade tillbaka till stan och tänkte att jag kunde göra några ärenden på stan jag inte hunnit. Träffade pappa och Alicia och skulle åka med dom hem tänkte jag men så hade någon lagt ur cykelhållaren ur bagaget. =( Åh. Som tur var var klockan snart halv fyra så blev det ju bra om jag cyklade och mötte mamma. Väntade och väntade igen. Min mobil hade laddat ur sig och fy vad handikappad man blir! Det visade sig att hon hade slutat 10 minuter tidigare så stackars jag fick cykla hem helt ensam. Tänkte nästan cykla till skolan och möta Anna, men jag vågade inte. Lovar att hon redan skulle ha slutat och varit hemma ellernått.

Idag har jag och mamma varit en runda i Jönköping. Var bland annat på öppet hus på en högskola jag spanat in där för länge sen. Vet att det är länge kvar, men vi kikade in iaf. Den var jättefin, men det var inte "wow, här ska jag gå!" Vi får se... =) Ingen panik ju. Shoppade lite med, men det blev bara en skjorta för min del (se bilderna nedan). Snart bär det av till moster där vi ska fira henne och Alfred. Mycket kalas i släkten i slutet av mars så de slog ihop sina kalas för att hinna med allt. Haha =) Omg, långt inlägg, nu ska jag sluta. Hej på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0