Turkiet - Dag 3, hamam

Dagen började som vanligt, frukost och sedan poolen. En man kom fram och började snacka om Hamam som betyder typ "turkiskt bad". Det renar huden och man rekomenderas att göra det när man nyss kommit hit så varar solbrännan längre. Dessutom ingår bubbelbad (ok inte det ni tänker på) samt ansiktsmask och helkroppsmassage. Mariah och K-G var på att prova och jag drogs på nått sätt med. Haha, var mest ute efter massagen men ah, allt var faktiskt bra! Visste inte alls vad som skulle hända med en men såhär gick det till:

 

Först fick man lägga sig så hällde de vatten över en och skrubbade hela kroppen och sedan kom det där skumbadet. De öste över skum över hela kroppen och.. jag vet inte vad.. skönt var det iaf. Sedan tvättade de typ ens hår och förde en till värsta mysko.. stället. Haha önskar jag hade haft bilder så ni lättare skulle förstå men icke. =P Fick dricka te, vilket smakade som varm äppeljuice och fick en ansiktsmask. Kände hur ett skrattanfall bubblade inom mig men det kändes inte så passande att börja asgarva där xD Det bästa till sist - massagen! Asskönt! Efteråt blev jag rekomenderad en chokladmassage, tål att tänkas över. Haha :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0