Turkiet - Dag 6

Idag bar det av till.. ah minns inte vad det hette men det var iaf en strand här i närheten. Vi tog en taxi (mkt ansträngande att åka buss här) 12 pers i en liten taxi. Sjukt trångt, inga bälten ellernått men det är helt okej att åka så här, sjukt. Man kan se folk på motorcyklar med sina barn, utan hjälm och så kör de som galningar och utan lyse. Riskabelt. Jaja.

Första intrycket av stranden och havet var "omg här kan man ju inte bada" (haha, jaa erkänn kul att bad är det första jag tänker på, inte likt mig?) Tillslut stod jag inte ut i värmen längre (ah efter typ 5 min) så gjorde mig ett försök till att bada. Vågorna bara smällde emot en men när man kom ut en bit var det helt okej. Eller ah till en början drogs jag ner under vattnet och fick massa kallsupar men sedan lärde jag mig tekniken. Haha det var askul ju, låg där ute.. nästan hela tiden! Åhå, råkade vara så dum och bada med solglasögonen.. de spolades ner när en våg kom och lycka till att hitta dom sen. Som att leta efter en nål i en höstack. Alicia fick sina cyklop nerspolade och sedan försvann min tofs jag hade i håret också. Fail :( Men ah, mina älskade solglasögon var ju det värsta... :'( kommer ta ett tag att komma över det x/ ;P

Lite innan hemfärd satte vi oss och åt varsin sandwich. Gott med lite variation.. har börjat tröttna på maten här nu. Det blev sedan en plågsam hemresa som varade i 20 min. Så varmt var det, kastade mig i poolen så fort vi var hemkomna.


Denna bilden lyckades mamma ta exakt när jag hade tappat mina solglasögon.. haha =P =(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0