Jobb, jobb och stan med Anni

Har sminkat av mig och borstat tänderna och nu krypit ner i sängen, så skönt! Har varit en hektisk dag. Va uppe 8.30 och jobbade sen på radion på förmiddagen. Jobbade över lite med så jag kan sluta tidigare på fredag. Yes, bara 5 timmar kvar att jobba där nu. Rätt skönt för tycker inte alls det är lika kul längre. Trivdes mycket mer med att sända från studion, mer organiserat och bättre utrustning. Nu när vi sänder från stan blir det ju typ att man måste stå upp och kolla på publiken när man pratar x) Blir lite fel ibland för man får improvisera mycket mer nu när vi inte har någon tid för planering innan sändning. Ah, men som sagt, bara 5 timmar kvar såå jag överlever väl det får vi hoppas. ;)


Tio minuter efter att jag hade slutat på radion befann jag mig på Smålänningen. Mötte upp Alfred och sen bytte vi om till våra limegröna t-shirtar och begav oss ut i folkvimlet på stan. Haha, det var rätt skoj idag. Nu börjar folk känna igen oss och endel kommer fram och undrar vad det egentligen är vi gör. De flesta är så trevliga så det funkar bra! Man får sig ett och annat gott skratt om dagarna med. Typ igår var det nått gammalt par som började visa oss bilder på några hundar det brukade passa och bla bla bla. Stod där i säkert 5 minuter innan vi kom därifrån och de berättade en massa mysko grejer. Idag var det en  gubbe som tipsade oss om att googla på... åh nej nu har jag glömt var det var. Nått med böner för tjänstemän och nått med poliser, asså whaaat? x)


Happ, sen hann jag nästan bara hem och vända. Anni kom och vi drog ner till stan för att kolla på modeshowen. (Ja, alltså det är ju Ljungbydagarna här nu för er som inte bor här, så det händer massa på stan hela dagarna, där av.. ah faktiskt båda mina jobb denna veckan) Hur som helst var det galet mycket folk när vi kom så även om vi hade köpt biljetter in i tältet hade vi inte sett bättre än att stå utifrån och kolla. Såg inte så mycket heller utan gled mest runt på stan istället. :) Började åska sen så vi blev rädda och åkte hem. HAHA. Ah det var min dag, vilket gigantiskt inlägg det blev. Nu ska jag snart nana; morgondagen blir inte helt olik denna men ska bjuda på lite Iphonebilder från kvällen innan jag slumrar in. :)


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0