Lättar mina tankar om kamerorna

 

Har varit ute och testat båda kamrorna nu och jämfört dem på massa olika sätt. Aha, då är jag väl klokare nu tänker ni? Men näää, verkligen inte. Hahaha, okej jag har väl inte delat med mig så mycket om mina tankar kring detta i bloggen men egentligen älskar jag ju min Nikon D5000, bara en sak som suger och det är ljudet på filmningen, vilket i och för sig är en rätt stor sak. På konserter brukar jag spela in ljudet med en annan kamera och sen synka ihop det i efterhand (för er som sett mina filmer men inte tyckt det verkat som nått problem) men nää, orginalljudet är verkligen skandal, framför allt på konserter då. Ljudet på den nya Canon 550D ska vara betydligt bättre, så varför inte bara köra på den undrar ni då? Haha x) Där kan man dessutom koppla in en extern mick, vilket inte går på min gamla, för det hade jag ju kunnat göra annars. Dock är det en sak på min gamla som jag har svårt att tänka mig vara utan, och det är den vinkelbara skärmen. <3

 

 

Förstår ni vilket jobbigt läge jag satt mig i? ;) För att förvärra det hela ytterliggare passar ju inte Nikons objektiv på Canon, så behåller jag den nya blir det ett problem. Men endel av lösningen hade kunnat vara att sälja den nya som jag vann och köpa uppföljaren till den. Canon 600D. Den har vinkelbar skärm! Cirkus en tusenlapp dyrare, men vad gör det? Det ska jag väl kunna stå ut med. Klagar absolut inte om detta lät lite klagande så NEJ! :)

 

 

Några bilder, bara tagna på AUTO. Nikon till vänster, Canon till höger.

 

 

I kameran såg Canons betydligt finare ut. Som natt och dag, men jaao, nu vet jag inte. Ser så många för och nackdelar med båda. Vart finns den ultimata drömkameran??! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0