Kolmården - DAG 2

Hann visst aldrig blogga om andra dagen i Kolmården efter dag 1-inlägget, gör det nu då! :) Vaknade upp, inte alls utsövd. Svårt att bli utsövd i den där.. kan man ens kalla det säng? Haha :P Gick iallafall ner och åt frukostbuffé. Asgott :) Tyvärr glömde  jag fota maten den gången med...


Här är vi iallafall mätta och belåtna!

Efter frukosten packade vi ut alla grejer från vårat hotellrum och sedan hade vi ännu en dag på djurparken framför oss.


HAHA jag dööör..


Döör igen...


Denna dagen var det lite finare väder, tack o lov.


Alicia vågade t.o.m påstå att det kändes som att vi var i Afrika.


AWI sööööööt. Snutteee lilla fina.. vad du nu hette <3 Vill ta med den hem!


Fick sedan offra mig som åk-kompis till Alicia.


HA.. lamaste bergbanan.


Hehehe men sånna här kittlas rätt bra i magen i början... =)


Inspirerad av karusellåkandet begav vi oss återligen till Safaririden. (Just denna bilden tog jag tog första dagen, ser ut så på himlen iaf)


Coolt faktiskt.


Eftersom det var finare väder vågade fler djur vara ute...


Lejonen kom vi riktigt nära!

Efter det så var vi lite hungriga så vi köpte varsin korv. Jag hade världens beslutsångerst om jag skulle ta grillad eller kokt. Hann nog byta.. VÄDLIGT många gånger. Det slutade med att jag bestämde mig för en grillad, så ba var man tvungen att vänta på att dom skulle bli klara så jag tog en kokt istället. Sedan ångrade jag dock att jag inte tog en grillad ändå. -.- HAHA ilandsproblem.

Efter korven köpte vi varsin glass. Jag tog värsta kulglassen med något jättegott lakritsströssel. Solen stekte så vi satt där i typ t-shirt. Vi hade inte ätit speciellt länge förrän värsta regnmolnet kom över oss från ingenstans. Vi satt kvar och tänkte att det blir nog inget med det, men det fick vi ångra. Det var typ som att Medelhavet tömdes över oss. HAHA herregud. Vi hade två paraplyn med oss och tog snabbt upp dom. Alicia och mamma sparng under vårat och jag och mormor sprang under hennes. Jag höll i alla jackor, och glassen, försökte äta glassen utan att tappa den, samtdigt som jag fokuserade på att klä på mig jackan och inte tappa min fleece. Detta samtidigt som jag spang med små steg, så nära mormor och paraplyet jag kunde, fullt koncentrerad på att inte trampa i de värsta vattenpölarna och inte halka i den superbranta backen. HAHAHA. Närmsta tak var rätt nära oss men klockan var nästan 13, då skulle vi infinna oss vid delfinerna för vi hade köpt biljetter till delfinshowen så det var bara att fortsätta springa...  

När vi väl var framme (typ längsta jobbingturen någonsin) så fanns det bara ett fåtal platser kvar och de var på "Risk för stänk zoonen." Det gjorde oss inget - vi var ju ändå så blöta. Haha..


Kunde tyvärr inte fota så bra. Minneskortet var nästan fullt och batteriet höll på att ta slut men wow. Vilka grymma djur. Otroligt! Min nya favoritdjur, efter surrikaterna då <3


Alicia med sina coola solglasögon och en cool påfågel ;)


Det sista vi gjorde var att gå och klappa getterna. Pappa såg bilderna och tyckte dock det såg ut som att jag knackade dem på huvudet. Typ "hallå är det någon hemma?" HAHA

Mormor och mamma tog sedan en kaffe och jag och Alicia gick in i... ah minns inte vad det hette men där inne var iallafall massa coola djur.


Det fanns ett rum med hajar och andra läskiga fiskar...


Sånna här apor e väldigt skoj.


Mysko djur..


;S


Haha skämtbild.


Skämtbild igen.


O denna lilla söta nemo-fisken. Eller clownfisk menar jag. Den var helt PYTTELITEN och får därmed avsluta inlägget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0