Göteborg - On Stage

Har nu vaknat upp hemma hos Ida. Gårkvällen kan sammanfattas: WOW! Hela dagen faktiskt. Det blev ingen skola för min del utan rullade till Halmstad central relativt tidigt där Ida sedan kom och plockade upp mig med bilen. Kändes så overkligt att vara påväg igen. En känsla vi bara fått uppleva TVÅ gånger de senaste ÅRET. Too bad men men. Vi satt också och tänkte tillbaka på allt, bland annat vår första resa som var i februari 2008. Okej, det är ändå inte ens fyra år sedan, men okej, fyra år är lång tid. Vi var då så små och osäkra och inte alls reserfarna. Vi trodde vi hade glömt hoppa av tåget och massa. Så igår bara satt Ida bakom ratten och jag har också ett körkort i plånboken numera. Åhå.

Strax efter 12 parkerade vi på Lisebergs parkering och vandrade till närmsta spårvagn som tog oss till Nordstan. Vi höll oss där inne på grund av regnet. Shoppade lite smått och gott, för min del blev det två tjusiga toppar från MQ och ett par svarta jeans från Sisters. Ett par örgonhängen också, och en ring. :) Mitt i allt tog vi en fika på Espresso house och satt och pratade gamla minnen i timmar. Ida och jag delar så mycket minnen som betyder så mycket för oss båda. <3

När det bara var en timme kvar gick vi till bilen och fräschade upp oss lite, sedan skulle Ida envisas med att dra in mig på Jul på Liseberg. Men neee, det var ju supermysigt så jag klagar inte. MEEN nu till det ni väntat på!

En halvtimme innan showen började drog vi till Scandinavium. När vi nådde våra plaster, som var i princip de bästa man kunde få om man inte skulle äta vart vi helt tagna av hur fint det var. Massa ljus och lampor och massa folk och aah! Inte förrän 21.30 drog allt igång och man hann verkligen få upp pulsen. Tänk att den finns kvar och kan vara så hög efter 80 gånger, som det blev igår. Sjukt!

Så började allt och alla artiser kom in och sjöng på lite olika låtar om jag minns rätt. Darin bjöd på en bit ur "Party in the USA" och det var skitsnyggt, liksom hans kläder. Blåa jeans med USA's flagga på benen och en röd t-shirt med en vit snygg jacka över. Ah.. alltså det hände så mycket och alla arister kom in och ut hela tiden så jag kommer inte kunna berätta om hela showen i detalj från början till slut. Minns att rätt tidigt kom Darin in igen och körde "Viva la vida." Han hade då bytt om till en vit skjorta och blå fluga. Rätt tidigt kom han också in och sjöng "Hollywood" (Michael Buble) tillsammans med Kate Ryan och Peter Johansson tror jag. Efter det körde han en låt som kanske heter "Need you now" med Jill Jonsson - sjukt fint! Nästa gång han kom in körde han N'Syncs "Space cowboy" med massa dansare och då hade han hoppat i USA byxorna igen men den vita jackan hade bytts ut mot en röd skjorta. Höjdpunken under kvällen, enligt oss, var där grabbarna körde "När vi gräver guld i USA" och var klädda i gula fotbollstjöjor och spelade fotboll på scenen. En annorlunda syn och därför ansåg jag det var viktigare att filma så har inga bilder på det. Kan också tillägga att han körde "You're out of my life" och "Billie Jean/Beat it" och jaa.. Han var med mycket mer än vad vi trott. Kvällen blev över förväntan, helt klart!

Hinner inte skriva så mycket mer nu tyvärr för min buss går hem om en timme så måste fixa mig, packa och äta. Mamma säger att vi inte har haft internet hemma sedan igårkväll så får se när jag kan återkomma med lite filmer. Här är iallafall några bilder, inte speciellt bra men vi satt ju väldigt långt ifrån scenen så ni får ha överseende med det. :D












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0