Yrkesinformationsdag

Tjo. Sitter i skolan och segar. Kanske den mest onödiga dagen ever? :) Men men, ska inte klaga när det är lite lugnt. Behövde inte ens byta om på idrotten idag. Körde bara teori och lite enkelt qigong så det var ju rätt skönt!

Igår var det yrkesinformationsdag här på skolan. Typ 30 olika yrkesroller var här och föreläste. Man fick välja tre som man ville gå på. Valet för mig vad superenkelt ooch jag visste direkt vilka tre jag ville gå på. Journalist, fotograf och någonting reklam/design. Det var ju rätt givande. Lite kul när både journalisten och fotografen frågade "Vilka i detta rummet kan seriöst tänka sig att jobba med detta yrket i framtiden?" Bara jag som räckte upp handen på båda. Awesome, då har jag alltså inga konkurrenter i mitt framtida jobb. ;D Hade man frågat mig för några år sedan hade jag nog velat satsa på fotograf men nu antar jag det är journalist som gäller. Frågan är bara hur man ska gå till väga. Plugga vidare eller inte plugga vidare? Direkt eller vänta lite? Man kan ju visst också bara vara rätt person på rätt ställe vid rätt tid. x) Ångest. Typ hög tid att börja tänka på det ju...


Bild från Smålänningens Facebook :)

 

Urk vilken ful bild men detta var yrkerna som fanns att välja på. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0