Dagens tips; Gör er en BACKUP NU!

Asså jag orkar inteeeee. Sovit asdåligt inatt :( Igår fick jag inte igång min dator. Den startade men sen ba blåskärm och omstart osv. På kvällen gav mig Alfred beskedet att hårddisken pajjat. AHA GRATTIS TILL MIG. 866 spänn till en ny hårddisk ba baj baj, likaså de 360 GB jag fyllt upp i den. Det mesta var ändå back up, eller jag tror jag hade backup på i princip ALLT viktigt UTOM 50 MB, men det var 50 mycket värdefulla MB. MITT PROJEKTARBETE.



Men okej, man är ju inte helt dum så jag har ju en kopia på arbetet som är 2 veckor gammalt. Dock har haft en hel projektarbetsdag sedan dess och skrivit om tiden från signeringen i Ullared i september 2005 till Break the news live, oktober 2006 och ni Darinfan vet ju att det var en rätt hektisk period. GAH. Varför offrar man bara inte ett par minuter av sin tid till att göra en säkerhetskopia då och då? Alla som läser, GÖR DET NU! Tänk inte bara att "jag gör den sen" så tänkte jag med här om dagen men ah.

Nu är det bara att tagga ny projektarbetsdag som är imorgon och skriva om allt. Kul kul. -.- Blir ca 8 timmars jobb, stället för 1 minut som det tar att föra över på ett usb-minne ellernått. Men nu ska jag vara lite positiv också. Det är bara ord. Ord kan återskapas, kanske inte exakt men det går ju faktiskt. Hade varit betydligt värre om det varit bilder, rätt kört faktiskt. Kan ju också glädja mig över att det hände nu och inte om några dagar. Kul det hade varit att packa upp datorn på Kreta och så ba blåskärm = ingen funktion. HÖHÖ. Håller tummarna för att Alfred hinner laga den nu bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0