ALLSÅNG PÅ SKANSEN

Tänkte ta och berätta om allsången i stora drag. Jag, Ida, Madde och Hanna drog dit så vi var där lite innan Skansen öppnade. Det är ju alltid så galet mycket människor och jag fick verkligen en chock förra gången när jag var där. Det var för två år sedan och då kom jag typ 8 på morgonen och ba "VA?!" Folk verkligen övernattar utanför för att få bra platser, helt galet.



Denna gången var vi på plats strax efter 9, och ja, samma "chock" kom även i år. Det visade sig dock att i princip alla var ute efter sittplatserna och vi haffade ståplatserna framme vid scenen. Fett! Ja, vad kan man liksom säga om dagen? Man gör inte så mycket, mest sitter och väntar på att tiden ska gå. Haha ;D Det är liksom en hel dag man har framför sig, som ska gå innan det drar igång, fast nej, riktigt så är det ändå inte. Repet är i full gång tidigt så det händer saker på scenen hela dagen och vi har ju varandra! ;D



Vädret började med strålade sol och att man hade legat och solat var svårt och tro när Darin äntrade scenen för att repa. Ja, det var verkligen bara några minuter innan dess Ida sa till mig att det regnade på Gröna Lund (man ser ju dit från Skansen då det ligger så högt upp) Jag hann inte ens vända mig om, från ingenstans kom världens störtskur. Beredda på det värsta försökte vi dra på oss våra regnponchos men lyckades knappt på grund av blåsten. Det var helt sjukt - hela publiken reagerade likadant. Vi letade frustrerat efter något att täcka sig med samtidigt som vi skrattade för det var så komiskt.











Måste dock påpeka att vi hade väldigt tur. En av vakterna delade med sig av sitt parasoll så vi fick ändå tak större delen av skuren, men usch. ;) Darin rockade iallafall på, trots regnet och på kvällen blev det fint igen, och det är ju huvudsaken! Ni såg mig säkert i rutan, jag har själv inte kollat på programmet än men har ju förstått att jag syntes några gånger. Tyvärr inte när Darin lät mig sjunga i micken, men men, that's life. HAHA, superbra dag!


Kommentarer
Postat av: Fam Bernhardsson

Vi såg dig, Emilia !!!:):)

2012-08-01 @ 22:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0