Såhär ser min dröm-weekend i Paris ut!

 
Ludde drömmer om Paris,
han är vår lille kelgris.
Ja, vi mycket med honom kelar,
jag och pojkvännen honom delar.
Syftet är dock inte att mysa med denna björn,
utan att ta honom till världens alla hörn.
Turkiet är landet han har fått se,
men varje dag han ropar efter mer:
"Jag vill Notre Dame, Triumfbågen och Louvren besöka!
Ska vi inte åka dit, iallafall försöka?"
För liten för att förstå att vi inte är så rika,
nej, istället han börjar gallskrika.
 
Nja, kanske Ludde är mest en ursäkt,
det är mer pojkvännen som tycker det vore käckt.
Det finns så mycket med Paris som lockar,
och säkerligen supermånga stjärnkockar.
Vi skulle äta gott varje kväll,
bara vara nöjda, inget gnäll.
Besöka Alititude 95 eller Jules Verne, Eiffeltornets restauranger,
efter maten skulle vi ge kockarna fina komplimanger.
Sedan få pussas på 270 meters höjd,
där utsikten troligt är en fröjd.
Kameran skulle plockas upp igen,
vi skulle föreviga oss med Ludde, vår vän.
Han skulle ropa: "vad var det jag sa?
Detta var ju väldigt bra!"
Vi skulle få uppleva mycket med våra sinnen,
tre glada skulle hem resa med fina minnen.
Om vi nu väskorna packa,
skulle vi Venere evigt tacka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0