STUDENTEN - från natt till eftermiddag (DEL 1 av 2)

Ojjss. Nu ska vi se hur man ska organisera detta? Hmm, från början kanske? Nedan följer ett inlägg som tagit så mycket att jag inte pallar göra klart det. Får bli en "Studenten del 2" en annan dag sen. :D YES NU KÖR VI!

Som jag säkerligen inte var ensam om var det väääldigt svårt att somna i tisdags, då man visste att studentdagen stod på glänt. Alfred letade fram ett gammalt kärt datorspel jag fördrev tid med, för att tänka på annat. HAHA. Knäppt, men det funkade och tillslut blev jag så trött att det fick bli sängen.

Efter 5-6 timmars lätt sömn ringde klockan, 5.30! WOHO! Hade först tänkte ställa den på 5.15 så jag skulle kunna snooza lite men kom sen på att de nog inte skulle behövas, vilket var helt rätt. Man flög ur sängen! WÄJ! Gjorde mig redo; duschade, sminkade mig och hoppade i studentoutfiten sedan bar det av till Viktor där champangefrukost och klassen väntade!



















Efter den gooa frukosten gick vi vidare. Alla tillsammans till skolan - både en första och sista gång. Kändes galet och bilar tutade och stannade för att titta på oss.









Vi fixade lite med ett lakan att pryda flaket med. Lite i sista sekund kan man väl säga?! Efter det blev det fika med mentorerna och mössignering, följt av stipendiumutdelning där JAG blev en av de lyckliga. Så inte väntat! Var typ tredje personen de ropade upp och jag hade knappt fattat vad vi gjorde där. Haha, stod still och väntade ett tag innan jag gick upp. Fick följe av Linnéa och Jonatan som också visat sig framåt under åren. Fick en check på 1000 kronor från Grafiska företagens förbund, som man nog i grunden kan tacka vår lärare Sirje för!















Vi åt sedan en sista måltid med mentorerna. Fin mat, men matlusten var låg. Kan aldrig äta när jag är spänd liksom. Några jordgubbar slank iallafall ner, och jo, endel annat med. Haha =) Efter lunch sysselsatte vi oss sedan med lite lekar. Vi byggde torn av tidningar och körde balongleken. Sistnämda var ingen populär aktivitet då endast fyra deltog. Haha, äsch, har alltid varit rädd för den leken ju. :/ Det blev också lite namnlekar som vi lekt i ettan för att lära känna varandra, följt av land och stad. Vi satt med det sådär till 45 minuter innan utspring, då vi tänkte att det fick vara nog. Koncentrationsförmågan var sååå låg... Konstigt?!









Vi gick och spanade och såg människorna där ute bara bli fler och fler. Helt sjukt. Såg min familj stå där ute, längst fram med mormor och alla. Blev helt till mig och ville bara grååååta. Så fint. Genom fönstrerna såg vi andra klasser springa ut. Vi var nr 10 av 18 - rätt perfekt. Seriöst, skitperfekt ju. Man hann se många och verkligen bli taggad till tusen, samtidigt som man sedan hade lagom tid där ute när vi väl kommit ut. Själva utspringet var ju helt jäkla sjukt! Vilken adrenalinkick! WOHO!















Ooo, vilken känsla att sedan leta upp alla fina människor som kommit för att gratta mig. Kanske de som letade upp mig rättare sagt. :) Fick ett underbart mottagande och trodde nästan nacken skulle gå av av alla snören. Haha. Två reportrar från Smålänningen kom och överraskade mig också. Fy vad gulligt av dem! Stort TACK allihopa som var där och läser detta! <3



















16.30 vart det sedan avmarsch mot torget där flaken väntade på oss. Vi fick inte igång vår musik till en början. Fy vad lamt. Haha men sen jäklar! Wihi.








(Många av bilderna var snodda lite här och där. Hoppas det var OK! Haha =))

Kommentarer
Postat av: jessica

Åå vad underbart det såg ut att ta studenten!! Såg ut som att ni hade en toppendag!

Fin blogg du har :) Och jag blev så avis när jag såg att du hade varit på BB-finalen! :p

2012-07-02 @ 22:16:46
URL: http://thelifeasjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0