Flummiga, fast delvis seriösa framtidstankar


Är det här man ska hämna till hösten? Kanske, kanske inte. Jag vet inte. Kan inte låta bli att tycka att tiden går så vansinigt fort, samtidigt som den går så sjukt sakta? Det är konstigt och både bra och dåligt. Endel av mig vill nämligen bara... ah jag vet egentligen inte vad men typ komma härifrån och göra något annat. Ah, men typ plugga nånstans? Egentligen vet jag inte om "någonstans" är nödvändigt egentligen fast hur många utbildningar finns det jag vill gå i Ljungby? Finns det ens några utbildningar här höll jag på att säga? xD Flytta hemifrån känns som ett förstort steg att ta i nuläget, eller?

I söndags var jag i Jönköping, där skolan jag spanat in, ligger. Jag var där mest för att kolla på journalistlinjen men tog en tur via grafisk form och kommunikationslinjen också. Tur det. Efter att ha smällt det lite har jag nog insett att det senare valet skulle passa mig bättre ändå? I nuläget känns det så. Vet inte om det bara är en period eller om det beror på att jag fick ett bättre helhetsintryck på den linjen, eller något annat.

Tycker detta är sjukt jobbigt, vilket jag väl inte är ensam om. Sista ansökningsdag börjar närma sig men osäkerheten bara växter. Ångest. Skulle jag tvingas söka idag skulle det bli GFK i första hand och journalistik i andra. Sen vet jag inte. Som tur är är det inte SÅ bråttom utan jag ska hinna ha ett möte med studievägledaren på tisdag. Hoppas det gör mig klokare inför framtidsvalet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0