Jag blev anmäld saknad

Haha, en rolig sak jag glömt och berätta om! En dag förra veckan så gick brandlarmet i skolan. Jag hade textkommunikation och satt, tillskillnad från resten av klassen, nere i mac-salen och redigerade ett jobb. I sällskap hade jag dock några klasskompisar som inte hade lektion. När vi sitter där börjar plötsligt brandlarmet ringa ute i korridoren. De springer ut - enkelt för dom ju, som inte har något igång på datorn. Jag uppfattar det som det är lugnt om jag sitter kvar. Det ringer ju faktiskt inte inne i mac-salen utan bara utanför. Min mentor kommer in i klassrummet och jag kollar med honom om det är ok att jag sitter kvar, och det är det.

Jag har hårddisken inkopplad på datorn och hela min gympaväskas innehåll ligger utspritt på bordet. Till slut börjar brandlarmet även ringa i mac-salen men då jag har allt uppe tar jag mig tid och plocka ihop lite efter mig. Kopplade till och med ut min hårddisk och grejer för jag hade ju typ hela mitt liv i den.

Mac-salen ligger helt i andra sidan av skolan än klassrummet där min klass är. Jag tänker inte på det och går ut den vanliga utgången. När jag sedan kommer på att jag ska gå till min klass är det givetvis avspärrat så jag får gå en omväg. Allt detta har tagit tid och brandlarmet har gått länge. När jag till slut kommer till folkmassan hör jag de utrymningsansvariga ropa: "Det är en tjej från mediatrean kvar där inne!" En lärare ropar att jag är anmäld saknad och de är letar efter mig därinne. Jag kollar min mobil och har fått sms "vart är du?" - haha fett seriöst ju??!

Ännu lite tid hinner gå innan jag hittar den ansvariga läraren och sökandet avbryts, men herregud. Vem trodde det var SÅ seriöst? Bra ju, men asså oj...


En öde bild på mac-salen. Ser extra öde ut efter inbrottet. Hmm. Asså ja, vem vill lämna sin hårddisk igång där när sånt händer??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0