Mina dagar på SVF

Påbörjade för några dagar sen ett inlägg om mina dagar på Södra Vätterbygdens Folkhögskola. Blev visst aldrig klar. Haha, aja, summerar klart nu istället. Lite sent, men ja, förra veckan på onsdagen och torsdagen var jag alltså i Jönköping för att göra två antagningsprov.

 

Onsdagen klockan 07.15 rullade bilen på E4:an N, men först råkade bli E4:an S för glömde svänga av när jag skulle. Haha, hur efterblivit? Startade alltså med en liten felkörning som tog cirka 20 minuter att dra sig ur och sedan blev jag smått stressad. Var inte helt säker på hur man körde till skolan, när man väl var inne i Jönköping, men även det löste sig och jag kom fram 10 minuter innan uppropet. Rätt skillat. =) Började lite segt – jag fanns inte med på listan så det hade blivit nått missförstånd, men jag fick va med ändå. Haha, tur det!

 

 

Journalistlinjen var alltså först ut. Ett allmänbildningstest tog knäcken på mig. Herregud vad oallmänbildad jag är! Eller kanske fler än jag som inte vet vad SE Bankens VD heter? Asså typ sånna frågor var det. Helt stört. Ordtestet gick bättre, och läsförståelsen ännu bättre.

 

När det blev intervjudax fick vi resultaten direkt. Snabbt rättat? Hehe. Hamnade under medel på en, typ medel på en och över medel på en. Under och efter intervjun (och långt innan också) hade jag börjat tveka på om detta var rätt. Tänkte först tacka nej och inte komma till provdagen, men kände att den fick avgöra. Jag tyckte inte det kändes bra så jag tyckte det inte kändes lönt att påbörja sista uppgiften som beräknades ta tre timmar. Ville hellre ladda om batterierna och fokusera på morgondagen, grafisk form och kommunikation, som var mitt förstahandsval.

 

Hela andra dagen kändes roligare. Hade börjat snacka med lite folk och alla var så otroligt snälla. Bytte nummer med någon som gick musiklinjen på skolan och hon med flera tog med mig på en rundtur. Skolan ligger verkligen fint – högt upp på en kulle så man ser över hela Jönköping (typ) ;) Hamnade sedan på hennes rum och drack plötsligt te med typ ytterligare åtta okända pers. ;D Behövde inte alls känna mig ensam, som jag trodde.

 

Vadå galen utsikt? Satt på en rulle och ringde lite samtal hem och berättade om dagen...

 

Dessa tre tjejer tog mig på en rundvandring. Schysst med lamm, gätter och alpackor mitt ute i skogen =)

 

Här bodde jag under natten. Ett enkelt rum, men helt ok. :)

 

Okej, nu till GFK-dagen. Gick ok. Lite samma prov som dagen innan. Utöver det fyra skissprover. Åh, kanske inte just älskar att måla. Typ ett test var att måla av en kille som satt på en stol. 20 minuter fick man. HAHA. No coments. En annan uppgift var att göra ett självporträtt – utan penna. Materialen var ett svart och ett vitt papper, en sax och ett limstift. Sen vare skissa logotyper och en annons och lite så. Blev aldrig helnöjd med nått men kändes okej. Detta fick va som ett litet test tycker jag. Är verkligen inte hela världen om jag inte kommer in. Vet inte ens vad jag hoppas på, men jag har nog insett att ett år off, typ jobba lite, inte vore helt fel. :) Ändå glad att jag tog chansen att åka. Kanske inte så stor grej för många men jag tyckte det var lite läskigt, haha så känns ju bra nu i efterhand när jag klarade av allt det där som lät så skärmmande! ;D

 

Här var ett annat test. Skriva dagbok om den 3 maj 2016. Haha, skumt men skoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0