EXIT TOUR - STOCKHOLM, CIRKUS

Först ut på turnéplanen var Stockholm och Cirkus och den var den första som kändes självklar att gå på, även om det är längre bort än både Göteborg och Malmö. Så glad att jag var där för det var verkligen en konsert utöver det vanliga! Shit. Vilken scen och vilken show! Men innan konserten drog igång återstod närmre tio timmars köande. ;D Madde mötte mig på Centralen när jag kom fram, 09.40 sedan begav vi oss till Cirkus. Två fans var redan på plats och snart kom Isabell, Lina, Linda, Ida och Fia. Yäääj. Kötiden kan tänkas galen, men det var så länge sen vi sågs allihopa så det var lite som en kul grej att göra igen liksom.
 
De tre första timmarna fick vi stå utomhus. Vi hade väl relativt tur med vädret för både dagen innan och efter regnade det massor. Nu visade sig solen lite då och då, men det var ändå bra kallt. Vid 13 var det första, av tre "insläpp" och vi fick komma in i värmen! Sjukt gött!
 
 
 
 
 
 
Framåt eftermiddagen började även Darin soundchecka och glädjen var stor. Egentligen kanske det skulle varit ännu roligare under konserten om man inte haft en aning om vilka låtar han skulle köra, fast det kan man ju till stor del oftast räkna ut, men ändå! Gladast blev jag när jag hörde Stockholm - sjukt bra livelåt som verkligen passade på premiären i just Stockholm också. Fast nej, nu försa jag mig. Gladast blev jag klart när vi hörde Ugglan ta ton. Darin skulle alltså köra duett med honom - Astrologen såklart. FETT! Vi fick även en skymt av Ugglisen i sin blåa bil när han lämnade repet. Haha!
 
 
 
Vi hittade på ett smart kösystem som skiljde sig från det vanliga. Vi 21 första numrerade oss och kom överens om att stå i ordningen vi kom. Alltså de som kom först skulle få stå längst fram i mitten. Rättvist och bra och alla kunde därför slappna av. Insläppet blev därför också ut över det vanliga och vi första 21 slussades in i ett rum där vi fick tillträde till scenen före de andra. Ja, många blev säkert sura och tyckte det var orättvis, men någon fördel ska man väl ha om man lägger en hel dag på att stå i kö liksom. x)
 
 
Till min stora besvikenhet visade det sig att man inte fick fota med systemkamera - den enda kameran jag hade med mig och alltid har haft de senaste 4 åren. ÖH. Fick ju panik för de flesta av er vet ju att kameran är som en kroppsdel på mig och hur mycket det betyder att få fota, speciellt Darin. Asså åååhååå det gjorde mig så arg för det var så sjukt snygg konsert och det hade kunnat bli så mycket fina bilder. Nu bjuder jag alltså endast på några halvdana iPhonebilder. Skratta inte.
 
 
 
 
 
 
 
Bäst vare iallafall. Efter konserten, som höll på i 1,5 timmar, begav vi oss i vanlig ordning till Donken när en hamburgare och lite pommes stillade hungern. Men ew vad jag egentligen inte kan med den maten längre. Hm. Efter det åkte jag med Sandra hem där jag skulle spendera natten. Jag möttes av en sovplats som ni ser på bilden nedan. HAHA. Va kul - Darins konfetti. Sandras mamma hade också varit och sett konserten och plockat med sig lite hem. Superkul ju ;D
 
 
Men ah, där sov jag till klockan ringde 05.45 och det var dags för att bege sig till Centralen för att hoppa på tåget till nästa äventyr i Göteborg, men mer om det i ett annat inlägg! Håll ut! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0