MIDSOMMARAFTON 2013!

Jag får gratulera! Ett nytt inlägg var ju inte igår. Tänkte iallafall ta mig i kragen och göra ett midsommarinlägg, för midsommar är ju såå trevligt! Speciellt i år när det äntligen var fint väder igen. Klämde även in lite födelsedagsfirande, då jag fyllde 20 på midsommar. Haha, shit. Sist blev jag 10 när jag fyllde just på midsommar, så minns jag att mamma räknade ut att nästa gång blir om 10 år, på grund av skottår. HALVA MITT LIV SEDAN. Lite småsjukt kände jag. JAJA.
 
Firade som vanligt hos mormor på landet, dit ett... närmre 40-tal gäster (?) kommer. Ett himla kalas med traditionellt firande med midsommarstång, och i år infördes lekar igen. Stod dock över på andra aktiviteten. Efter fikat drog jag och Simon vidare till Annerstad där hans familj firade hos familjens kompisar (och även släkt till mig på sjukt långt håll) hehe. Där blev det fika igen, men det är lugnt. Vem kan få nog av jordgubbstårta? Inte jag iallafall! Vi blev även bjudna på en liten båttur och fick se Tärnö där Simons kompisar skulle tälta. Därefter blev det grillning innan hemfärd. ÅH YUMMI så gott. Himla bra midsommar kort sagt! Och vad vore ett midsommarinlägg utan bilder? Trist. Så här kommer ett gäng!
 
Mätta och goa efter köttbullar och potatis :D (ingen sill här inte)
 
Blomsterplockningsgänget!
 
Jag tillhörde väl också det gänget. ;D
 
Så tjustigt va? (Anna Svensson: här är min ängen jag spanade in)
 
 Höjden av söthet? Lilla Smilla fick en krans, liksom ännu minderåriga Ludde!
 
Så fin har stången visst aldrig blivit så jag var tvungen att ta en bild med den!
 
Här fick man se upp så man inte satte sig på K-G, som oventandes matchade filten så fint.
 
Lekar!
 
Andra jordgubbstårtan. Nån som ser sugen ut... igen.
 
Båtåkning!
 
Jag och solstrålen. Solstrålarna*
 
Hopp i land på Tärnö.
 
Fint pusställe må jag säga ;D
 
Alla barnen bidrog med tältuppstättningen utom Emilia. Hon stod och tog massa roliga bilder.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0